Monday, 8 February 2016

Sri Lanka: last days in S.K.Town

Tak a je to tu, poslední vyprávění ze Srí Lanky. :-) Ráno po štědrém dnu jsem se probudila nemocná. Celý den jsem popíjela samahan (něco jako coldrex, ale směs je čistě přírodní a obsahuje zázvor, chilli a další koření) a jestli nesnášíte potit se s teplotou, tak věřte, že když je venku přes 30 stupňů, je to ještě větší otrava, o to víc, že jste na dovolené. Večer ale začínaly v chrámě Weherehena velké slavnosti k příležitosti póji a to jsem chtěla vidět, tak jsem se nadopovala nějakými prášky a vyrazili jsme. :-)

A stálo to za to. Byl to dlouhý slavnostní pochod, ve kterém se střídaly soubory, které měly každý svoji specifickou hudbu, tanec a hlavně oblečení. Byla to pastva pro oči. Co soubor to jiný chrám z celé země a ty největší s sebou dokonce měly i slavnostně nastrojené slony. Na Srí Lance si nikdo neláme hlavu s časem, takže průvod začal asi o 2h později, než měl, tak jsme nakonec byli z čekání tak unavení, že jsme ani nevydrželi průvod celý, ale podle toho tempa to vypadalo, že to trvalo ještě tak dalších pár hodin po našem odjezdu. :D Ale i tak to byl vážně zážitek a dost mi to připomnělo to Slovácký rok, co se koná jednou za 4 roky v Kyjově, kam se sjedou všechny soubory z okolí v těch krásných krojích. :-)

Že není kýč srílančanům cizí, už jsem vám nejspíš psala a tyhle další 2 fotky to báječně dokazují. :D Ale nějak to tam k tomu prostě patří. :-)

Večer jsem se dala nějak zázračně dohromady a šli jsme ještě na párty, co se konala v baru u pláže a vydrželi jsme tam až skoro do rána. Další den jsem se teda probudila nejenom s bolestí v krku, ale i s menší kocovinou. :D Nechtěla jsem ale promarnit poslední dny, tak jsem se i tak odpoledne vyburcovala a šla jsem surfovat. No co si budeme nalhávat, stálo to za nic, ale to tak prostě je. Někdy máte dny, kdy vám to jde a někdy jste unavení a nemá cenu se trápit. Další den jsem ale vyrazila plná elánu znovu do vody a ještě s nový surfem! :-)

Chtěla jsem zkusit kratší prkno z lehčího materiálu a byl to teda vážně rozdíl. Bylo mnohem těžší na něm chytit vlnu, resp. se vůbec postavit, protože bylo najednou hrozně vratké. Ale když už se povedlo, dalo se na něm mnohem líp zatáčet, takže se nakonec párkrát něco povedlo. Jen fotky ne. :D

To už byl náš poslední večer. Podívali jsme se na pláži na poslední zápas slunce, jak při něm místní hrajou zase fotbal a kolem se motají psi. Večer jsme si zajeli na večeři na pláž do Tallaly a měli jsme z toho soukromou večeři. Večer začalo pršet, takže nikde nikdo nebyl a my tak byli vy restauraci úplně sami a bylo to super, a ta máslová ryba byla tak dobrá! :-)

Ráno jsme si šli ještě naposledy zasurfovat, udělat poslední selfie, sbalit se, rozloučit a vyrazili jsme na cestu domů.

Cesta zpátky byla víceméně bez problémů a tak jsme se 29. prosince vrátili v pořádku domů. Byla to nejlepší dovolená a další splněný sen. Zatím nebyl den, kdybych si na to nevzpomněla. V tom je to cestování úžasné, zážitky vám nikdy nikdo nevezme. <3

2 comments :

1. ÓÓÓÓÓ to je nádhera! Moc ti závidím!

ReplyDelete
  2. zážitky na celý život :)
    hezkou vánoční dovolenou jste si udělali :)