Wednesday, 20 January 2016

Sri Lanka: relax in Bentota

Ještě mi zbývá odvyprávět vám naše poslední dny na Srí Lance a i když už jsme více jak dva týdny zpátky, nemůžu tu nechat to naše putování nedovyprávěné. :-) Pamatujete si, kde jsme skončili? Bylo to výstupem na Adamovu horu. Dál jsme měli vymyšlené 2 varianty - buď jet na rafty a nebo si někam odpočinout. Myslím, že už je vám jasné, kterou variantu jsme nakonec zvolili. :-)

V Dalhousie jsme si domluvili řidiče s autem, který nás odvezl asi za 6h na západní pobřeží do Bentoty. Ta je známá svými krásnými plážemi a je popisovaná jako turistická oblast. Podél pláže byly sice velké hotelové komplexy, ale pláže byly úplně liduprázdné, tak nevím, jak to tam je s tím turismem. Nám to ale vůbec nevadilo, naopak. :-) Klid a relax bylo přesně to, co jsme hledali. :-)

První noc jsme se ubytovali v malém penzionu, který jsme našli po cestě na internetu, ale moc se nám tam nelíbilo a druhý den jsme narazili na hezčí ubytování, tak jsem se hned ráno přestěhovali. Jak pro nás tak pro naše kamárady to byla vlastně poslední noc, kdy jsme se mohli ubytovat v něčem lepším, tak jsem si trochu připlatili a bylo to přesně podle našich představ. Jednoduchý pěkný pokoj, co voněl (nebyl cítit vlhkostí jako jinde), ve sprše tekla teplá voda a k tomu ráno velká snídaně na vlastní terase i s výhledem na pláž. :-) Pro představu nás ta noc se snídaní vyšla pro dvě osoby na necelých tisíc korun.

No a co jsme teda vlastně v Bentotě dělali? Nic, jednoduše jsme relaxovali. :-) Užívali jsme si sluníčka a těch nádherných a dlouhých pláží, koupali jsme se ve vlnách, občas jsme si dali pivo a dopřávali jsme si dobré jídlo. Kluci si s radostí dávali burger s hranolkama, aby si odpočinuli od rýže, já jsem vyměnila rýži za krevety a salát. :-)

V jednom hotelu u pláže byl takový (říkejme tomu) útulek pro želvy. Měli tam několik kádí, ve kterých byly želvy, které tam buď místní nechali rozmnožit, aby pak malé ale dostatečně velké želvičky pouštěli zpátky do oceánu, nebo tam byly želvy, které už se do oceánu nikdy nevrátí. Kvůli lidské činnosti (hlavně kvůli lovu), přijde spousta želv k úrazu a některé najdou místní s poraněnou nohou nebo dokonce bez ní. V tomhle útulku se o ně postarají, krmí je a poskytnou jim tam do konce života útočiště. Pohled na tyhle "handicapované" želvy byl sice smutný, ale zároveň byl člověk rád, že se jim tam někdo věnuje a není jim jejich život lhostejný, v oceánu by neměly šanci přežít.

Poslední večer jsme si dali s kamarády společnou večeři, vypili láhev aracku a my jsme se pak ještě sami připojili k místním, co u hotelu zpívali a hráli na bonga. Myslela jsem si, jak to není lehké, tak mi to dali taky vyzkoušet, ale bylo to těžší než jsem čekala. Když už jsem chytila správný rytmus, bylo nemožné udržet ho celou píseň správně. :D
Další den už se naše cesty rozdělili. Ještě jsme šli dopoledne naposledy na pláž a my jsme se pak vydali zpátky na cestu na jih do surf house a naši parťáci už jeli na letiště a zpátky do Čech.

Domluvili jsme se, že se někdy určitě potkáme, tak snad to vyjde, byli fajn. :-)

5 comments :

1. Nádherné fotky, zááávidíím :)

ReplyDelete
  2. muselo to tam byť neskutočné :) hrozne rada by som sa tam aj ja pozrela :)

www.beautiful-savage.blogspot.sk

3. s přítelem jste si udělali hezkou dovču :)